F

Seram! Mayat 'Mengamuk' Saat Dibawa Ke Pemakaman...


Komen tentang video : (atau scroll ke bawah terus tonton video)
Sebelum kita melihat bagaimana mayat ini mengamuk saat dibawa ke pemakaman, mari kita lihat dahulu definisi mayat.

Mayat adalah tubuh manusia mati yang digunakan oleh pakar perubatan dan saintis lain untuk mempelajari anatomi, mengenal pasti tapak penyakit, menentukan sebab kematian, dan menyediakan tisu untuk memperbaiki kecacatan pada manusia yang hidup. Pelajar dalam kajian sekolah perubatan dan membedah mayat sebagai sebahagian daripada pendidikan mereka. Lain-lain yang belajar bangkai termasuk ahli arkeologi dan artis.

Istilah mayat digunakan di mahkamah undang-undang untuk merujuk kepada mayat, serta pasukan pemulihan yang mencari mayat dalam bencana alam. Perkataan "Cadaver" berasal dari perkataan Latin "cadere" (jatuh). Istilah yang berkaitan termasuk "cadaverous" (menyerupai mayat) dan "kekejangan cadaveric" (kekejangan otot menyebabkan mayat mati berkejar atau jerk). A "cadaver graft" (juga disebut "postmortem graft") merujuk kepada cantuman tisu dari mayat ke manusia yang hidup untuk memperbaiki kecacatan atau kecacatan. Mayat dapat dilihat untuk tahap penguraiannya, membantu menentukan berapa lama tubuh telah mati.

Mayat telah digunakan dalam seni serta untuk lebih menggambarkan tubuh manusia dalam lukisan dan lukisan.

Pemerhatian pelbagai peringkat penguraian dapat membantu menentukan berapa lama tubuh telah mati.

Tahap pertama adalah autolysis, lebih dikenali sebagai pencernaan diri sendiri, di mana sel-sel badan dimusnahkan melalui tindakan enzim pencernaan mereka sendiri.

Sekarang mari kita tonton video di bawah untuk mengetahui bagaimana mayat ini mengamuk saat dibawa ke pemakaman. Sumber : http://www.mvid.dharian.com/nodes/21930

Sila tonton video:
Seram! Mayat 'Mengamuk' Saat Dibawa Ke Pemakaman... Seram! Mayat 'Mengamuk' Saat Dibawa Ke Pemakaman... Reviewed by abmalik on 09:55 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.