F

Wardina Hentam Mawar Fareeda Layan Pelanggan Macam Lembu...

WALAUPUN sudah berhijrah menetap di Australia, namun selebriti Wardina Saffiyah Fadhullah Wilmot tetap ambil tahu isu semasa yang berlaku di tanah airnya, Malaysia.

Ianya berkaitan video menunjukkan orang ramai sanggup beratur sambil bertolak-tolakan demi mengejar koleksi terbaru tudung jenama terkenal yang kini menjadi viral.

Dalam video tersebut, pemilik jenama terkenal itu kelihatan riang tersenyum dengan aksi dan gelagat peminat tudungnya yang gigih berusaha untuk mendapatkan koleksi terbaru keluaran syarikatnya.


Selepas menonton video tersebut Wardina memuat naik satu status yang menggambarkan perasaannya. Tulisnya;


Menurut Wardina apa yang lebih dikesalkannya ialah apabila pemilik butik hanya tersenyum girang melihat gelagat pelanggan tanpa mengusulkan sebarang cadangan bagi mengatasi masalah berasak-asak di hadapan premisnya.


Ada betulnya kata Wardina ni, peniaga perlulah mengetahui adab-adab dalam melayan pelanggan.
Untuk memudahkan dan melancarkan jualan khas yang dianjur, mungkin pihak butik boleh aplikasikan cadangan yang diutarakan Wardina untuk mengelak kejadian sebegini berlaku lagi di masa hadapan.
SERANGAN GANAS SWEETLUV FAREEDA
Posted by FAREEDA..Nyata Jelita on Saturday, April 2, 2016

"Astaghfirullahalzim, rasanya elok dah Fizo ubah cara perniagaan. Halal haram dah tak kira tu, siapa tanggung? Penjual dan pembeli. Share video di Facebook? Extra dosa dapat," kata Irwan

"Perlu ke nak beli tudung sampai berebut macam tu? Seriously aku bab tudung ini, beli di pasar malam pun dah cantik-cantik. Ye, aku tahu korang punya duit kan nak beli mahal-mahal. Itu hak korang tetapi aku rasa kalau dah macam ini, lebih baik tak payah pakai tudung. Maaflah ye," kata Chinta Zara

Ada benarnya yang apa dikritik oleh netizen. Perkara ini bukan baru bagi Fareeda, hampir setiap kali ada saja promosi/produk baru dikeluarkan, pasti akan menerima sambutan yang menggalakkan.

Justeru, sewajarnya pihak Fareeda memikirkan batasan di antara lelaki dan perempuan jika benar-benar berniaga atas niat mahu menyebarkan syiar Islam. Bukan hanya setakat mementingkan keuntungan sahaja, tetapi perlu menjaga batasan di antara pelanggan lelaki dan perem
puan. -
Wardina Hentam Mawar Fareeda Layan Pelanggan Macam Lembu... Wardina Hentam Mawar Fareeda Layan Pelanggan Macam Lembu... Reviewed by abmalik on 07:01 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.